Uluslararası Hrant Dink Ödülü’nün sahibi Bülent Şık oldu
Uluslararası Hrant Dink Ödülü, her yıl olduğu gibi bu yıl da, Agos gazetesinin kurucusu ve genel yayın yönetmeni Hrant Dink’in doğum günü olan 15 Eylül’de sahiplerini buldu. Ödül Türkiye’den Barış Akademisyeni Bülent Şık’a verildi. Uluslararası Hrant Dink Ödülü’nü İspanyol gazeteci, aktivist Helena Moleno Garzon aldı.
Oyuncu Hazal Türesan’ın sunduğu törenin açılışı, Sibil ve Zelişah’ın Sayat Nova’nın “Nazani” yorumuyla yapıldı. Ardından, Zhanna Davtyan, Arman Peshtmaljyan ve Stepan Ter-Ghevondyan, Ermenistan’dan, sınırların ötesinden bir besteyle sahne aldı.
Hüsnü Arkan’ın Hrant Dink için yazdığı “Ahparig” şarkısı, Hüsnü Arkan ve Ceylan Ertem’in yorumuyla ilk kez ödül gecesi sahnede hayat buldu. Ümit Kıvanç’ın “Hafıza Yetersiz “filminden görüntülerle hazırlanan video klip de yine ilk kez izleyiciyle buluştu.




